Så blev CBRE hetare än Tesla och Apple

By |2018-10-15T20:52:13+00:002018/10/03 6:59|Pressrelease|

Ca 3 min läsning

Nyligen publicerade Fastighetssverige en artikel om att CBRE rankas som #24 av de 250 bästa arbetsgivarna av Forbes. Du har nu möjlighet att läsa den även här.

För Fastighetssverige berättar bolagets svenska HR-chef mer om arbetet som tagit bolaget till en topplacering på Forbes lista över bästa arbetsgivare.

När Forbes nyligen publicerade en lista över USA;s bästa arbetsgivare för nyutexaminerade hamnade CBRE på 24 plats, långt före traditionellt hajpade bolag som Tesla (89:e plats) och Apple (76:e plats). Dessutom är bolaget ensamt kommersiellt fastighetsbolag på den 250 platser långa listan.

– Vi är så stolta över att komma bland top-25 och vi är det enda kommersiella fastighetsbolaget pålistan. Vi ser också att vårt arbetsgivarvarumärke i Sverige är starkt och många intressanta kandidater både juniora såväl som erfarna kontaktar oss och är intresserade av oss som arbetsgivare.

Medarbetarna är ett konsultbolags viktigaste tillgång och vi på CBRE arbetar mycket aktivt med frågor som rör just medarbetarskap, kompetensutveckling och intern rörlighet, säger Sofia Rozlucki, Head of Human Resources på CBRE i Sverige.

Forbes rankning är resultatet av medarbetarundersökningar där man bad deltagarna att dela sina åsikter om sina arbetsgivare på kriterier som atmosfär, utvecklingsmöjligheter, arbetsförhållanden, lön och mångfald samt hur troligt det var att de skulle rekommendera sin arbetsgivare.

När Fastighetssverige ber Sofia Rozlucki om konkreta exempel på hur CBRE jobbar med just medarbetarskap och kompetensutveckling, har hon flera.

– Vi arbetar aktivt för att skapa en lärande kultur genom kontinuerliga feedbacksamtal och avstämningar där vi delar med oss av våra erfarenheter inom och mellan våra affärsområden. Det gör vi på veckovisa frukostmöten, veckobrev, teammöten, individuella möten och månadsbrev från ledningsgruppen och VD. Målet är att skapa dialog, känna sig delaktig och ha stor transparens.

– När det gäller kompetensutveckling har medarbetarna möjlighet att delta i utbytesprogram som vi kallar Swap and Share, vi får besöka andra CBRE kontor runt om i Europa. Vi erbjuder utbildningar inom en rad olika områden som arrangeras inom CBRE.

Våra medarbetare får därmed chansen att dels utvecklas inom ett specifikt område, samtidigt som våra utbildningar oftast sker i en internationell miljö.

– Ytterligare exempel på kompetensutveckling är att vi i Norden arrangerar ett utbildningsprogram som vi kallar för Nordic Academy. Även där erbjuds våra medarbetare olika typer av utbildningspaket med fokus på kurser inom affärsjuridik såväl som kurser i Mindfullness.

Rankingen utgår ju från CBRE:s amerikanska verksamhet. Hur ”likt” jobbar ni på CBRE Sverige era amerikanska motsvarigheter?

– I Sverige arbetar vi likt våra internationella kollegor för att möjliggöra ovan exempel. Huvudkontoret är i USA och det påverkar – i positiv anda – vår kultur,  värderingar och arbetssätt.

– Vi erbjuds en bred HR-plattform från USA och med den som grund ges vi ändå stor frihet att utveckla nationella erbjudanden, vilket i min erfarenhet är den bästa av världar, säger Sofia Rozlucki till Fastighetssverige.

Skriven av Victor Friberg
Fastighetssverige

Publicerad den 28 September 2018
Här är är atikeln på Fastighetssverige.

Läs även CBRE rankas som #24 av de 250 bästa arbetsgivarna av Forbes

Här hittar du våra Lediga tjänster.

Yvonne jobbar som Head of Marketing på CBRE och har lång erfarenhet och kunskap inom intern kommunikation, marknadsföring, PR, affärsutveckling samt Brand Management. Yvonnes passion är Online och Digital kommunikation.

Kontaktuppgifter: +46733498701 yvonne.ehinger@cbre.com

Kommentera